Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mezinárodní setkání majitelů italských automobilů Bartošovice 2009 pohledem ,,Poláškových,,

12. 5. 2009

Mezinárodní setkání
majitelů italských automobilů
 
Bartošovice 7. – 10. května 2009
 
Jiřina a Jaromír Poláškovi
 
 

Obrazek

Den první, čtvrtek 7. května 2010. Počasí nic moc. Vstávám brzy ráno a už kolem sedmé hodiny vyrážím s reklamami a propagačními materiály do Bartošovic. Moje žena musí ještě do zaměstnání na Úřad práce ve Frýdku-Místku.
 
Teprve odpoledne se začínají sjíždět první auta účastníků. Prvních „šest statečných“ se setkalo před zámkem v Bartošovicích krátce po 18. hodině.

Obrazek

 
A konečně přišlo páteční ráno, je 8. května 2010. Stojíme na odbočce na parkoviště u městského komunálního hřbitova ve Frýdku-Místku.

Obrazek

 
Už tady dávno měli být, co se asi přihodilo? Početní místní diváci se začínají nudit…Obrazek To ještě netušíme, že jeden z Italů ztrácí na „pětistovce“ držák výfuku.
 
Náhle zazní radostné volání: „Už jedou, už jedou!“

Obrazek

 
Dorazilo pouhých 16 aut a posádek (z toho 1 Škoda Felicia a 1 Renault). Vyrážíme v 9.10 hod. jako první po staré cestě přes Dobrou a Vojkovice do Cieszyna. Další auta se k nám připojí cestou na polském území.

Obrazek

 
Kousek za Cieszynem opět stojíme – jeden z Italů znovu ztrácí držák výfuku. Nakonec je výfuk provizorně uchycen pomocí drátu. Na Fiat Abbarth 695 SS u nás opravdu nejsou náhradní díly… Navíc je státní svátek.

Obrazek

 
Do Bielsko-Białe k automobilce „Fiat Auto Poland – Fiat – GM Power Train“ přijíždíme v 10.26 hod. Čeká nás prohlídka expozice modelů, které dříve vyráběla Fabrika Samochdów Małolitrażowych v Bielsko-Białe, dnešní Fiat Auto Poland. Dnes se zde vyrábí na společné platformě Fiat 500 a Ford Ka.

Obrazek

 
Manželé Jarka a Mirek Kohoutkovi z Ostravy u svého Fiatu 128 SC.

Obrazek

 
Po prohlídce automobilky vyrážíme v 12.45 hod. nazpět do České republiky.

Obrazek

 
Postupně řadíme na dvojku a na jedničku a vyjíždíme k horské chatě na vrcholu Prašivé v Moravskoslezských Beskydech (707 m n. m.). Je strašné dusno a horko, zapínáme klimatizaci a přídavné chlazení. Za námi statečně vrčí „pětistovky“, „šestistovky“ a další Fiaty.

Obrazek

Obrazek

Všechna auta nakonec vyjela bez problémů (v záloze jsme měli koně na stahování dřeva), někteří nás „chválí“ za to, že jsme vybrali takovou pěkně náročnou trasu – hurá na večeři! Přijeli jsme brzy, musíme ještě necelou hodinu počkat. Porce pak za to stojí – zbytek si balíme na druhý den ke snídani.
 
Troška historie – turistickou chatu na Prašivé postavila v roce 1921 jako první českou chatu ve Slezských Beskydech Pobezkydská jednota slezská se sídlem ve Frýdku.

Obrazek

 
Nedaleko od chaty stojí kostel sv. Antonína Paduánského, původně zasvěcený sv. Ignáci z Loyoly, který v roce 1640 nechal postavit Jiří hrabě z Oppersdorfu, majitel frýdeckého panství.

Obrazek

 
Podle legendy zde hraběte napadl divoký jelen a parožím jej připíchl ke vzrostlému stromu – těžce raněný hrabě slíbil Bohu postavit kostel, pokud bude zachován při životě.

Obrazek

 
Takto to vypadalo na Prašivé v roce 1924 – na hlavní antonínskou pouť sem přišlo až 5 000 lidí najednou.

Obrazek

 
Italům se nakonec Abartha podařilo spravit – potřebný náhradní díl sehnal Petr Rucki z Českého Těšína od kamaráda z polského Cieszyna a přivezl jej na Prašivou.

Obrazek

 
Budíček! Jak je možné, že ještě všichni spí. Nastal již třetí den našeho srazu – je sobota 9. května 2010. Je krátce po osmé hodině a v Bartošovicích se toho zatím moc neděje (až na to, že podle plánu zrovna měli všichni odjíždět na náměstí v Bílovci).

Obrazek

Obrazek

 
Náš Maluch začal zlobit – teprve potřetí jedeme po nedávné generálce motoru. Motor vzdychá, netáhne, po ubrání plynu střílí do výfuku a zhasíná. Teprve v Bílovci zjistíme, že nám podfukuje tryska, měníme těsnící gumičku a vše je v pořádku.
 
V Bílovci Mirek a Jarka Kohoutkovi chystají jízdu zručnosti – ale proboha, kde jsou Fiaty?

Obrazek

 
Konečně přijíždějí první Fiaty – v popředí „pětistovka“ Jiřího Kuskuly ze Žabně, za ním „iksa“ Petra Ruckého z Českého Těšína.

Obrazek

Obrazek

 
Debatní skupiny na bíloveckém náměstí – v popředí členové týmu „Prajzska Maluch horde“ z Hlučína. My sedáme do našeho Malucha a odjíždíme na kontrolní stanoviště ve Vítkově.

Obrazek

 
Že by náš kontrolní test byl příliš lehký? Antonio Zamunaro co chvíli lomil rukama, když ostatní nevěděli – šlo mu to výborně (pro něj byl test přeložen do italštiny).

Obrazek

 
Polda Konderla ze Staříče se svou dcerou čeká, až se uvolní některý test.

Obrazek

 
Rychle a správně vyplnit a znovu na trať. Kudy pojedete – to my nevíme. To ví jenom Mirek Jucha a ten to nikomu neprozradil…

Obrazek

 
Hurá, balíme, poslední závodníci odjeli – nechybí nám náhodou někdo?

Obrazek

 
To se ví, právě se našel Mirek Trávníček z Frýdlantu nad Ostravicí – honili jsme ho po Vítkově tam a zpátky, mávali jsme na něj vlajkou a on nic. Jednou jel na Opavu a pak zase zpátky, podruhé směrem na Budišov nad Budišovkou a naposledy do Oder…

Obrazek

 
 
Krásné Innocenti Mini týmu Černý a Čermák z Frýdku-Místku – ve svých garážích mají ještě Mini 1275 GT, Autobianchi A 112 LX,… A kde zrovna stojí? Na parkovišti u poutního místa zvaného Panna Maria ve Skále u Heřmánek.

Obrazek

 
Hlavně nezapomeňte podepsat váš vyplněný itinerář a také si kupte lístky do večerní tomboly – cen je hodně a jsou moc zajímavé!

Obrazek

 
Není nad to, dát si po úmorném celodenním putování dobře vychlazený Birell. Zároveň se čeká na „obědo-večeři“. Kdy už to bude a co to bude?

Obrazek

 
Jak se asi řídí Fiat Abarth 695 esse esse? Nemáte někdo náhodou při sobě český manuál?

Obrazek

 
Zvolna se blíží podvečer, čeká nás ještě vyhodnocení soutěží a tombola. Pak musíme odjet. Bohužel nás také čekají další povinnosti a tak se, ač je nám to líto, nemůžeme zúčastnit navazujícího večerního a nočního programu. Usedáme do našeho Malucha a vyrážíme směrem k domovu… Za rok nashledanou v Bartošovicích!

Obrazek

PS: V neděli ráno jsme se v Bartošovicích zastavili jenom krátce – bylo zapotřebí sundat poutače a reklamy, které jsme měli rozvěšeny všude v okolí.

Obrazek

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář